1 Nisan 2010 Perşembe

"Şizofren kıza tecavüze 17.5 yıl hapis"

01/04/2010

ZONGULDAK’ın Kozlu Beldesi’nde, babasından kaçan şizofreni hastası 24 yaşındaki kıza, yardım etme bahanesiyle evine götürüp tecavüz ettiği iddiasıyla tutuksuz yargılanan 30 yaşındaki Mustafa Karagöz, 17.5 yıl hapis cezasına çarptırıldı.

Olay, 2007’nin Ağustos ayında Semra A.’nın belde merkezinde ailesiyle birlikte oturduğu evin sokağında meydana geldi. İddiaya göre gece 23.00 sıralarında sokaktan geçen Mustafa Karagöz, şizofreni hastası olan Semra A. ve babası 60 yaşındaki Aşkı A.’yı tartışırken gördü. Semra A., babasının elinden kurtularak kaçmaya başladı. Bu sırada Karagöz, kızının peşinden gitmek isteyen Aşkı A.’ya elindeki bira şişesini atarak, “Kızı rahat bırak” diye tehdit etti. Daha sonra koşarak Semra A.’ya yetişen Karagöz, kalacak yeri olmadığını söyleyen genç kızı evine götürdü. Mustafa Karagöz, Semra A. ile evinde 3 gün boyunca ilişkiye girdi. Baba Aşkı A.’nın polise şikayeti üzerine Semra A.’yı serbest bırakan Mustafa Karagöz hakkında, Zonguldak 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi’nde dava açıldı.

‘KAPIYI ÜZERİME KİLİTLEDİ’
Daha önce görülen duruşmalarda ifade veren Semra A., olay günü babasıyla tartışırken Mustafa K.’nın kendisine yardım ettiğini, elindeki bira şişesini babasına fırlattığını söyledi. Babasından kurtulduktan sonra gidecek yeri olmadığı için Mustafa K. ile birlikte gittiğini anlatan Semra A., “Evine gittiğimiz gece benimle ilişkiye girdi. 3 kez benimle ilişkiye girdi. Gündüzleri evden çıkarken kapıyı kilitliyordu. Bana evin temizliğini yaptırıyordu. Evde Mustafa’nın annesi de vardı. Daha sonra beni bıraktı” dedi.

‘EVLENMEK İSTİYORDUM’
Mustafa Karagöz ise, Semra A.’nın hastalığını sonradan öğrendiğini öne sürerek kendini şöyle savundu: “Semra A.’yı babasıyla tartışırken gördüm. Müdahele ettim. Semra A. kendisini kurtarmamı istedi. Tavır ve hareketleri normal görünüyordu. Herhangi bir akıl hastalığı görünmüyordu. Ben de Semra A.’yı alarak tehdit olmaksızın evime götürdüm. Aynı gece kendi isteğiyle birlikte olduk. Ben kendisiyle evlenmek istiyordum.”

TUTUKSUZ GELDİ, CEZAEVİNE KONULDU
Dün görülen karar duruşmasında, tutuksuz yargılanan Mustafa Karagöz ve iki tarafın avukatları hazır bulundu. Duruşmada, Adli Tıp Kurumu’ndan gelen, Semra A.’nın akli dengesinin bozuk olduğu, tecavüz sonrası da ruh sağlığının bozulduğu yönündeki raporlar okundu. Mahkeme heyeti, raporlar ışığında sanığı, ‘Kendini koruyamayacak durumda olan kişiyi hürriyetinden yoksun kılma, tehdit ve tecavüz’ suçlarından 17.5 yıl hapis cezasına çarptırdı. Mustafa Karagöz, mahkeme çıkışında polis tarafından kelepçelenerek, Zonguldak M Tipi Kapalı Cezaevi’ne gönderildi.


Kaynak: Milliyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder